Indholdsfortegnelse:
- Planlæg fremadrettet
- Tilføj ny kampagne
- Tilføj kontaktperson
- Har du spørgsmål eller brug for hjælp til din opsætning?
Planlæg fremadrettet
Marketingplanen er dit redskab til at planlægge din markedsføring events, annonceringer, længere kampagner, messer, og meget mere.
Marketingplanen giver dig overblik over hele året, dit budget for både hele året og for den enkelte måned samt tidligere kampagner.
Udnyt dine skuldersæsoner og få planlagt din markedsføring i god tid.
Du kan benytte marketingplanen til at planlægge markedsføringen op til dine højsæsoner - eksempelvis sommer, efterårsferie, jul og påske.
Brug tidligere kampagner og erfaringer til at forberede nye kampagner.
Marketingplanen gemmer dine tidligere kampagner, så du altid kan gå tilbage og se planlægningen og resultaterne af dine tidligere kampagner.
Tilføj ny kampagne
Når du skal tilføje en ny kampagne til din marktingplan, så klikker du på det grønne kryds i højre side af marketingplanen.
I det åbne dialogvindue, udfylder du alle de nødvendige informationer.
For at tilføje en ny kampagne skal du tilføje:
- Kampagnens navn
- Hvilken type
- Er det en intern kampagne eller er det et bureau, der står for kampagnen. - Status for kampagnen
- Er kampagnen aktiv, under udvikling, færdig, aflyst eller sat på pause. - Perioden hvori kampagnen er aktiv
- På hvilken platform din kampagne skal vises
- Facebook, Google, LinkedIn, online, offline eller andet. - Annonceringsteder
- Google, Facebook, radio, TV, lokalaviser, med mere.
Marketingplanen gemmer tidligere udførte kampagner. Derfor anbefaler vi at tilføje så mange informationer til dine kampagner, som muligt.
Disse informationer kan være nødvendig, når du skal gennemgå dine markedsføring resultater, oplære nye medarbejdere eller hvis du skifter bureau.
Kontaktperson
Har du eksterne kommunikations- og marketingkonsulenter tilknyttet dit hotel, så kan du tilføje dem som kontaktperson i Marketingplanen.
På den måde har du altid de relevante kontakt informationer lige ved hånden, når du arbejder med din markedsføring.
Tilføj kontaktperson
Når du skal tilføje din kontaktperson trykker du Ret kontakt information i feltet kontaktperson.
Herefter åbner et nyt dialogvindue. Her kan du indtaste navn, E-mail og telefonnummer på den kontaktperson du ønsker.
Har du spørgsmål eller brug for hjælp til din opsætning?
Du er altid velkommen til at ringe til vores support på telefon: +45 46 90 79 30
Du er også velkommen til at booke et onboarding forløb med vores rådgivere på linket her.
Så hjælper de dig godt igang.