Indholdsfortegnelse:
- Planlæg fremadrettet
- Saml din erfaring og viden ét sted
- Budgetter
- Organiser dine kampagner
- Status
- Type
- Datointerval
- Notesfeltet
- Har du spørgsmål eller brug for hjælp til din opsætning?
Planlæg fremadrettet
Marketingplanen er dit redskab til at planlægge din markedsføring events, annonceringer, længere kampagner, messer, og meget mere.
Marketingplanen giver dig overblik over hele året, dit budget for både hele året og for den enkelte måned samt tidligere kampagner.
Udnyt dine skuldersæsoner og få planlagt din markedsføring i god tid.
Du kan benytte marketingplanen til at planlægge markedsføringen op til dine højsæsoner - eksempelvis sommer, efterårsferie, jul og påske.
Saml din erfaring og viden ét sted
Brug tidligere kampagner og erfaringer til at forberede nye kampagner.
Marketingplanen gemmer dine tidligere kampagner, så du altid kan gå tilbage og se din planlægning, ligesom du i Rapportering og Online salg selv kan vælge datointerval og se resultaterne af dine tidligere kampagner.
I Marketingplanen kan du altid skifte til tidligere år og se tidligere kampagner.
Ved at samle dine markedsføringtiltag i Marketingplanen, samler du også viden og erfaring til kommende kampagner.
Budgetter
Jo mere information du har på den enkelte kampagne, jo bedre et overblik skaber du til dig og dit hotel.
Det gælder blandt andet dit markedsføringbudget, som du kan følge i marketingplanen.
Her kan du både se det samlede budget for hele året eller fordelt på årets 12 måneder.
Du kan også hurtigt se tidligere års budgetter og sammenligne med dine resultaterne for samme år i Rapportering og Online salg.
Organiser dine kampagner
Når du tilføjer en ny kampagne til din marketingplan, skal du vælge hvilken status kampagnen har og hvilken type kampagnen hører under.
Dette gør det muligt at sortere i dine kampagner, så du nemt kan finde den rigtige kampagne.
Status
Status fortæller dig, hvor i processen den enkelte kampagne befinder sig.
Her kan du vælge mellem aktiv, under udvikling, færdig, aflyst og pause.
Dette gør det nemt at organisere dine kampagner og bevare dit overblik.
Type
Type fortæller dig, om kampagnen udføres internt på dit hotel eller af et eksternt bureau.
Det gør det muligt for dig både, at planlægge egne kampagner og bevare overblikket over de kampagner dit eksterne bureau er ansvarlig for.
Når du klikker på Nulstil vil alle aktive kampagner igen blive vist i marketingplanen, uanfægtet om det er dit bureau eller dig selv, der er ansvarlig for kampagnen.
Notesfeltet
Notesfeltet er, ligesom datointerval, en fast funktion i alle IO Planner dashboards.
I notesfeltet kan du skrive noter og beskeder til dig selv, dine kolleger og eventuelt dit bureau.
Notesfeltet fungere som et almindeligt skriveprogram, hvor du kan skrive erfaringer, ideer eller spørgsmål ned.
Når du vil tilføje en note til dit dashboard, trykker du på kuglepens ikonet og så åbner skriveprogrammet i et nyt dialogvindue.
Vi anbefaler at du skriver dato i begyndelsen af dine noter.
Dette vil sikre, at du har et overblik over hvornår noterne er tilføjet.
Har du spørgsmål eller brug for hjælp til din opsætning?
Du er altid velkommen til at ringe til vores support på telefon: +45 46 90 79 30
Du er også velkommen til at booke et onboarding forløb med vores rådgivere på linket her.
Så hjælper de dig godt igang.